Explainer Video jest formą animacji o charakterze informacyjnym i/lub instruktażowym, dotyczącym jakiegoś produktu lub usługi.
Są to filmy proste w swej konstrukcji oraz nastawione na przekaz edukacyjny. Co mogą wyjaśniać Explainer Video? Tutaj właściwie nie ma większych ograniczeń. Taką formę edukacji można wykorzystać do wyjaśniania podstawowych zasad działania maszyny, urządzenia, serwisu internetowego, sposobu rezerwowania miejsca w hotelu, stosowania płynu do prania czy sposobu stosowania nawozu do kwiatów. Na dobrą sprawę jest to pewna forma praktycznej prezentacji językiem animowanym. Można dziś wykonać prezentację w PowerPoincie albo w formie Explainer Video. To drugie rozwiązanie będzie ciekawsze, bardziej angażująca, lepiej unaoczniające działanie produktu lub usługi, a także droższe. Zastanówmy się jeszcze, dlaczego forma Explainer Video stała się bardzo popularna i już tysiące firm na całym świecie oferuje jej wykonanie, a setki tysięcy marketerów chcą z niej korzystać. To rezultat odwołania się do zasad, na jakich opiera się ludzki umysł. Optymalny sposób odbioru treści przez nasze receptory zmysłowe i „twardy dysk”, czyli mózg następuje, gdy bodźce poruszają się, są barwne i wydają dźwięki. Taka kombinacja jest najlepiej odczytywana i przewyższa samodzielny nieruchomy obraz oraz emisję audio. Czy łatwiej będzie nam zrozumieć sposób działania dźwigu oglądając, jego zdjęcie, słuchając opisu czytanego przez lektora czy oglądając film instruktarzowy z komentarzem słownym i muzyką ilustracyjną? Odpowiedź narzuca się sama. Także samodzielne czytanie opisu czy instrukcji funkcjonowania dźwigu w żaden sposób nie zastąpi ruchomego obrazu opatrzonego właściwymi opisami czy komentarzem głosowym. Wiemy czym mniej więcej jest Explainer Video oraz na czym polega jego przewaga nad innymi formami instruowania i wyjaśniania. Tu jednak może pojawić się u niektórych czytelników wątpliwość związana z powagą – lub raczej brakiem powagi – związanej ze stosowaniem animacji. Przecież to forma nieco bardziej nowoczesnej kreskówki, która może być adekwatna dla małych dzieciaków. Niby tak, ale… Po pierwsze, kto nie przeszedł w swoim życiu fascynacji komiksami i filmami animowanymi? Jest to zatem znany ogólnie język przekazu, który jest przede wszystkim łatwy w odbiorze. Poza tym, czy mamy do czynienia z książką dla dzieci czy dziełami Shakespear’a i jedno i drugie jest zapisane czarnym drukiem na białym papierze i nikt nie poczyni spostrzeżenia, że dzieła wielkiego angielskiego poety i dramaturga są wyrażone tym samym sposobem, co opowieść o krasnoludkach. W przypadku Explainer Video trafiono z idealnym językiem wyjaśniania – po części schematycznie, a po części symbolicznie czy skrótowo. Ile kosztuje Explainer Video? To trochę tak, jakby zapytać, ile kosztuje samochód. Cennik Explainer Video oscyluje od kwoty kilku tysięcy do nawet 40 tysięcy złotych. Od czego zależy cena? Od wielu czynników. Pierwszy z nich to czas realizacji. Na spokojne wykonanie Explainer Video potrzeba od tygodnia do trzech. W tym czasie odbywa się: gromadzenie materiałów merytorycznych do scenariusza, pisanie scenariusza, czasami tworzenie storyboardu, rysowanie, tworzenie grafik, montaż filmu, wnoszenie ostatecznych zmian i poprawek. Nie jest to więc, wbrew pobieżnym ocenom, praca szybka i prosta. Kolejnym czynnikiem decydującym o wysokości ceny Explainer Video jest jego długość. Tego rodzaju film może trwać nawet 5 minut, ale optymalna długość powinna być utrzymana w ramach 2-3 minut. To czas, w którym podtrzymamy właściwą uwagę widza i jednocześnie zdołamy przekazać obrazem i dźwiękiem wszelkie niezbędne informacje, dotyczące działania produktu lub usługi. Jednakże czas trwania Explainer Video może być dłuższy nawet niż 5 minut, jeśli będzie ono prezentowane na konferencji dot. nowego produktu, gromadzącej najważniejsze osoby w przedsiębiorstwie lub kluczowych dystrybutorów. Dłuższe Explainer Video są ewentualnie polecane do prezentacji firmom, które mają dokonać poważniejszej transakcji i wymagane jest nieco dokładniejsze przedstawienie cech produktu/usługi potencjalnym nabywcom. Jednak przeciętny konsument zainteresowany danym produktem lub usługą powinien być poinformowany o właściwościach czy działaniu we wspomnianym już czasie ograniczonym do 2-3 minut. Cóż jeszcze może wpływać na koszt wyprodukowania Explainer Video? Jak w wielu innych branżach, skrócony termin realizacji będzie wiązać się z nadplanowym wydatkiem dla studia animacyjnego. Innym czynnikiem, podnoszącym koszt realizacji, będzie wersja obcojęzyczna, przewidująca podłożenie tekstu lektora w języku obcym oraz ewentualnego wykonania plansz w tymże języku. Zasadniczo jednak spokojnie można zamówić Explainer Video w cenie od jednego do kilku tysięcy złotych, które będzie spełniać swoje zasadnicze funkcje. Tak naprawdę należy wiedzieć, czego chcemy i tę wiedzę dokładnie przekazać firmie realizującej Explainer Video, np. naszej. Skontaktuj się, by porozmawiać o naszej ofercie w tym zakresie. [/et_pb_text][/et_pb_column][/et_pb_row][/et_pb_section]
